|
|
|
|
|
|
|
Stará sexi Toyota Hiace Campervan '83 alias Lady B.
|
|
|
Apropos : Čo používa Austrálčanka počas sexu ako ochranu? Tienidlo.
[ 3 / 36 ]
|
|
|
|
|
|
|
|
Fakticky som zostal stáť v šoku a pozeral
sa na ňu. Celá v bielom, plná vnútorných zázrakov
a lákavého pokuenia stála hneď vedľa kancelárie managera
trhu s cestovateľskými autami (Backpacker's
Carmarket on King's Cross, Sydney - slovenský
preklad znie naozaj smiešne = SPZNS)
pripravená splniť nevyslovené želania každému nastávajúcemu
majiteľovi. Okolo nej postával hlúčik obdivovateľov
odhadujúcich reálnu mieru jej vnútorných kvalít a
posudzujúcich jej výkonnosť vzhľadom k jej veku. Bola
to ona - dôstojná Lady "B"
[lejdy bí:] , vtedy ešte prozaicky zvaná campervan
(kempingová dodávka, SPZNS) Toyota
Hiace, ročník '83, benzínový dvojliter. "Osemnástky
sú najlepšie", pomyslel som si a dal som si jej
majiteľmi, anglickými backpackermi
Davidom a Paulom, predviesť ten zázrak.
Lady B bola v čase jediná svojho
druhu na trhu áut. Nemala konkurenciu, čo bolo
trochu aj na škodu veci, pretože som nevedel
objektívne porovnať cenu za podobné auto. Lady
B bola vlastne prerobená dodávka vhodná na cestovanie
okolo celého kontinentu pri poskytnutí relatívne veľkého
existenčného komfortu - mala zabudovanú spálňu, obývačku,
kuchyňu v dolnom poschodí a detskú izbu s batožinovou
úložňou na hornom poschodí. Boli tam vbudované
kreslá, ktoré sa dali rozložiť na trojmiestnu
posteľ, chladnička,
skrine na osobné veci
a/alebo potraviny, dres na umytie
riadu, vodná nádrž na
50 L čistej vody, kompletná výbava riadmi
a príbormi. Vrchná časť strešného krytu sa
dala nadvihnúť asi o 70 cm, čím vytvorila dodatočný
priestor na uloženie batožiny
počas státia alebo miesto pre jedného spáča.
Bola to proste zvodná osemnástka a ja som sa do nej
skoro zamiloval (sorry, Arty). No povedzte, dokázali
by ste odolať takémuto zázraku?
Napokon, šlo hlavne o Katarínu a Žanetu, ktoré
ako dievčatá potrebovali viac pohodlia ako chalani.
Neprichádzalo vôbec do úvahy vydať sa na cesty
v síce cenovo výrazne prijateľnejšiom, ale tesnom
sedane Ford Falcon, ako som to pôvodne zamýšľal,
keby som šiel na cesty sám. Vlastne kvôli nim
som sa rozhodol Toyotu odkúpiť, I keď to bolo
na hranici mojich finančných možností.
Na druhý deň som teda obidvom zavolal a oznámil
im, že som našiel bombastické auto a že ho musia
vidieť a kúpu odsúhlasiť. Prišla
len Katarína. Urobili sme skúšobnú jazdu
a rozhodli sme sa auto odkúpiť. Bolo to 9.
septembra 2002, keď som doniesol dohodnutých 5.500,-
AUD a kúpil starú Lady B. Keďže v tomto
čase práve Katarína ako aj Žaneta predlžovali
víza, nemali takmer žiadne financie k dispozícii
- proste som to v plnej
výške zaplatil z vlastných prostriedkov.
Dnes viem, že som cenu auta preplatil
asi o 500-700 dolárov. Bohužiaľ, naozaj
som nemal možnosť objektívnejšie porovnať ceny
a o auto prejavovalo záujem toľko ľudí, že bolo
treba konať naozaj rozhodne. Okrem toho som kalkuloval
s našou dohodou, že prípadnú stratu pri predaji
auta si spoločne rozdelíme, predpokladal som,
že strata by určite nevyšla na jedného viac ako
100-300 dolárov, čo naozaj
nie je veľa v porovnaní s úsporami, ktoré nám
Lady B mohla priniesť tým, že sme v nej
mohli spávať, variť a plnohodnotne existovať počas
celej veľkej výpravy v predpokladanej dĺžke 2
mesiacov.
A bolo to! Mali sme sexi Lady "B", ktorú
sme takto pokrstili v prvý deň tripu v Canberre.
Dnes musím vysloviť veľkú vďaku tejto starej Lady,
že verne slúžila plných 14.000 km okolo kontinentu
a ani raz nesklamala
- čo to už bola púšť s 35
°C horúčavami v tieni a enormnou záťažou
chladiaceho systému, alebo Atherton Tableland
a Snowy Mountains, kde Lady neraz ťažko dychčala
pri prekonávaní vertikálnych
výškových rozdielov rýchlosťou 15-25 km.h-1,
čím spoľahlivo vytvárala za nami kolóny netrpezlivých
áut. Nesklamala ani pri obiehaní tých šiestich
automobilov, ktoré sme triumfálne predbehli na
diaľniciach rýchlosťou 90 km.h-1, všetky
ostatné obehli nás. Prežili sme - a to je hlavné,
pretože pri cestovaní takmer vždy prevláda dostatok
času nad nedostatkom peňazí. Lady
B nebola rýchla, bola posľahlivá a relatívne komfortná
na cestovanie pre štyroch ľudí. A to bolo podstatné.
Dúfam, že i dnes naďalej slúži dvojici
Holanďanov Berendovi a Caren, ktorí ju
odo mňa odkúpili a naďalej bude slúžiť všetkým
ďalším tisícim majiteľom, ktorí v nej prežijú
svoje dobrodružstvá na veľkej ceste okolo Austrálie.
|
|
|
|
Príbehy z toho istého obdobia... |
|
|
|
Fotografie súvisiace s týmto príbehom...
|
|
|
|
|
|
Start
| Sydney
|
Cesta okolo Australie | Australia prakticky
|
Singapúr |
Fotogaléria |
Linky
|
Synet.sk
|
|
|
© XLubo
2003 |
|
|
|
|
|